Invulnerables

Proinfància

Invulnerables

"Invulnerables" és un programa de col·laboració entre la Fundació ”la Caixa” i la Fundació del Convent de Santa Clara que busca trencar el cercle de la pobresa transgeneracional mitjançant l'educació.

Adreçat a famílies amb infants de 0 a 18 anys en risc d'exclusió social, proporciona suport personalitzat per assegurar igualtat d'oportunitats i promoure l'autonomia. Amb presència en 10 municipis de Catalunya, entre ells, Banyoles, destaca per la creació de xarxes i la implicació d'agents diversos com empreses i entitats socials.

El programa Invulnerables a Banyoles aterra de la mà del programa CaixaProinfància a partir del 2019, s’ha treballat conjuntament entre l’Ajuntament de Banyoles, Invulnerables i la Fundació Heka per fer una trobada empresarial i crear xarxa al territori.

Trajectòria del projecte invulnerables

Arribada del programa a Banyoles

2020

Arran d’un cas greu de tractament odontològic i gràcies a Invulnerables, se’ns va enllaçar amb la Facultat d’Odontologia de la Universitat Internacional de Catalunya on l’infant segueix, actualment, amb el tractament odontològic de forma gratuïta

2021

L’octubre de 2021, conjuntament amb Invulnerables i la Fundació Heka, i amb la col·laboració d’Òptica Universitària i l’Institut Català de Retina es va organitzar una Jornada de revisions oftalmològiques a 34 infants i adolescents del programa CaixaProinfància Banyoles. Aquesta Jornada va concloure amb 13 infants i joves amb necessitat d’ús d’ulleres.

2022

Al febrer i març de l’any 2022 es van fer diferents trobades entre la Fundació Heka, CaixaBank, Invulnerables i l’Ajuntament de Banyoles per tal de reprendre l’organització de la trobada empresarial. Aquesta trobada es va dur a terme el passat 28 de març amb molt bona resposta per part de les empreses que van assistir i una valoració positiva dels organitzadors.

2023 i 2024

Participació a la Jornada oftalmològica a l’Hospital Clínic de Barcelona, juntament amb altres territoris Invulnerables.

Proinfància

Ser un entitat generadora d’espais d’igualtat, participació, creixement i transformació per als infants, adolescents, joves i famílies del barri, referent a la ciutat de Banyoles pel seu estil de treball de qualitat, sostenible, comunitari i en xarxa.

La participació al programa ha evolucionant al llarg dels anys i actualment, s’acompanya a 50 famílies i més de 100 infants i joves.

El programa compta amb entitats prestadores del territori, creant una xarxa de suport d’entitats, algunes d’elles són Càritas Banyoles, Consell Esportiu del Pla de l’Estany i la col·laboració del centre EDALP.

A més a més, acompanyament familiar a totes les famílies mitjançant trobades individuals i grups familiars. A través d'aquestes iniciatives, es busca proporcionar un suport integral a les famílies i contribuir al desenvolupament positiu dels infants i joves en situació de vulnerabilitat.

Sempre actives