Fundació Heka és una entitat sense ànim de lucre, que treballa en el vessant de l’aplicació de serveis i projectes socials i educatius per millorar el benestar de les persones a través de l’educació.

Els nostres objectius

L’objectiu general de la nostra entitat és la generació d’espais d’igualtat, participació, creixement i transformació social per a diversos col·lectius: infants, joves, adolescents, famílies i professionals/docents mitjançant un mètode de treball de qualitat, qualificat i comunitari.

Objectius específics

1

Garantir un servei fidel a la filosofia de la fundació.

2

Oferir un servei útil i de qualitat que millori els entorns educatius i socials en que intervingui.

3

Generar llocs de treballs estables i de qualitat.

4

Donar importància a una constant formació, actualització de coneixements i mètodes i fomentar el treball en equip.

5

Contribuir a una millora social i educativa.

La nostra missió

La nostra visió

Els nostres valors

La nostra missió

Acollir els menors i llurs famílies en situacions de vulnerabilitat i risc d’exclusió social, i acompanyar-los en els seus processos socioeducatius, perquè, en un entorn plural, arribin a ser membres actius de canvi vers una societat més cohesionada i més justa.

La nostra visió

Ser un entitat generadora d’espais d’igualtat, participació, creixement i transformació per als infants, adolescents, joves i famílies del barri, referent a la ciutat de Banyoles pel seu estil de treball de qualitat, sostenible, comunitari i en xarxa.

Els nostres valors

Justícia social

Entesa com l’obligació de donar a cadascú el que li correspon per la seva dignitat humana i li permet l’exercici dels seus drets socials. Considerem l’educació un element clau en la construcció d’una societat més justa.

Transparència

Donar explicació del que fem i de com ho fem, des d’una actitud de revisió continuada i confrontant la nostra acció amb la missió i els valors de la Fundació Heka.

Solidaritat

Entesa com una actitud de servei, compromís i responsabilitat envers les persones per ajudar-les a créixer humanament.

Llibertat

Entesa com a dret inqüestionable de cada persona a decidir el propi futur. Volem afavorir la identitat personal, l’esperit crític i el respecte a la diversitat per autoconstruir-se i construir la societat.

Professionalitat

Entesa un treball de desenvolupament amb competència , amb rigor, amb qualitat humana, amb entusiasme i des de l’alegria; entesa també com una aposta per la formació i la innovació continuada, des de la reflexió i la creativitat, per adaptar el nostre servei a les necessitats emergents de les persones amb les quals treballem i del seu entorn.

El nostre compromís com a Fundació s’evidencia en la nostra missió, visió i valors com a base per afrontar la protecció a la infància, l’adolescència i les seves famílies.

Òrgan intern

La Fundació Heka és una entitat privada regida per un Patronat constituït per representants del món educatiu i social.

Patronat

President
Albert Bayot i Fuertes

Secretari
Marc Zamora i Amoros

Vocal
Rosa Maria Amoros i Munells

Estatuts

Tal com consta en els estatuts de la Fundació Heka, aquesta centra la seva activitat en els sectors de l'Assistència i l'Educació Social, amb la finalitat d'elaborar i executar projectes d'actuació en àmbits d'exclusió social i/o infants en situació de risc.

Descarregar pdf

Equip

La Fundació ha anat creixent i compta ara amb diversos professionals que segueixen uns principis i objectius socials centrats, principalment, en la millora de l’entorn que l’acull.

Silvia Porras

i Antropòloga Social
i Cultural

Laura Piñol

Jonàs Carbonés

Educador Social

Mariam Aytouna

Integradora Social

Júlia Ayats

Transparència

Aquest és el nostre portal de transparència amb tota documentació destacada sobre la nostra entitat, d’acord amb el que estableix la llei de transparència, accés a la informació pública i bon govern. Hi trobaràs dades sobre els òrgans de govern, el control econòmic, l’avaluació de la nostra activitat i les normatives.

Memòries activitats

Comptes anuals

Comptes 2022 Descarregar pdf
Memòria econòmica 2023 Descarregar pdf

Memòria activitats

Memòria HEKA 2023.pdf Descarregar pdf
MEMÒRIA FUNDACIÓ HEKA 2022.pdf Descarregar pdf

Política de protecció a la infància

La protecció dels nens i nenes ha de suposar una obligació institucional per a les organitzacions socials. Des de la Fundació Heka considerem que es tracta d’un repte fonamental que s’ha de visibilitzar i afrontar en la nostra tasca diària.
El nostre compromís com a institució en aquesta matèria és molt clar i es concreta en la construcció d’una política integral de protecció a la infància. El contingut d’aquesta política marcarà tots els aspectes rellevants en matèria de protecció a infància de la nostra institució.
La política de protecció suposa un element essencial per impulsar un procés institucional de generació d’una cultura de protecció a la infància en diferents àmbits i amb diversos elements.

Protecció per a l’aboradament de l’assetjament sexual i per raó d’identitat de gènere

La Fundació Heka manifesta el seu compromís per assolir espais de treballs segurs, unes relacions laborals basades en la llibertat i el respecte entre les persones i consegüentment lliures de situacions d’assetjament sexual i per raó d’identitat de gènere. Per tant, manifesta el seu compromís de tolerància zero davant qualsevol assetjament i una rotund desaprovació de conductes i actituds ofensives, discriminatòries i/o abusives. És per això que s’ha elaborat el següent protocol. Partim que aquest protocol actuarà des de dues dimensions estratègiques fonamentals, i que cal tenir en compte en tot moment: la prevenció i l’actuació davant de situacions d’assetjament.

Sempre actives